Marisja.nl - logo & huisstijl

Welk verhaal vertelt jouw huisstijl? Past het écht bij je? Ben je er trots op?

De eerste indruk

Je huisstijl bepaalt voor een groot deel de eerste indruk

Benieuwd hoe het ontwerpproces van een logo verloopt? Ik vertel je graag hoe ik dat aanpak. 

Het ontwerpproces van een logo of huisstijl gebeurt in een aantal fases. We starten altijd met een inspiratiegesprek of brainstorm waarin ik je verschillende vragen stel over je bedrijf, je wensen, je klanten, je aanbod etc. We gaan op zoek naar jouw unieke verhaal en dat gaan we vertalen naar een sterk ontwerp. 

Vaak ontstaan er direct al een paar ideeën in mijn hoofd. Die ga ik uitwerken tot een eerste concept met een uniek symbool waar we de juiste lettertypes en kleuren bij zoeken. 

Heb jij al een logo of huisstijl?
Past het goed bij je? Straalt het uit wat je wilt vertellen en ben je er trots op? Als je niet alle vragen met een volmondig JA kunt beantwoorden is het tijd om te sparren. Soms kan een kleine aanpassing wonderen doen. 

Heb jij nog geen logo of huisstijl?
Wil je ontdekken wat een herkenbaar logo voor jouw bedrijf kan betekenen? Wat het je brengt als ondernemer en wat de mogelijkheden zijn om hier een complete huisstijl van te maken?  

Sparren? 
Wil je een keertje geheel vrijblijvend sparren over jouw bestaande of nieuwe logo?  Ik vind het leuk om kennis te maken, met je mee te denken en advies te geven over functionele keuzes voor marketing en strategie. Als een ontwerp echt klopt, valt alles op zijn plek.

Werkwijze

Het ontwerptraject van een logo of huisstijl bestaat uit meerdere fases die we samen bepalen. Ik vertel je er graag over tijdens een inspiratiegesprek. 

Jouw wensen zet ik in een uitgebreid voorstel zodat je precies weet waar je aan toe bent. Krijg je enthousiaste kriebels bij het lezen van mijn offerte? Zeg je volmondig JA? Dan plannen we een startmoment. 

Tijdens de opdracht hebben we regelmatig contact over de voortgang en planning van het traject. Waar nodig passen we de route aan of nemen we even een zijweg. Als een fase is afgerond en we daar allebei blij mee zijn gaan we door naar de volgende. Zo vervolgen we stap voor stap onze reis tot onze eindbestemming. Vergeet niet te genieten tijdens deze reis!

Herontwerpen logo

In dit voorbeeld kun je goed zien wat een herontwerp kan doen. De symboliek (de boom met takken en wortels boven en onder de grond) is blijven bestaan, maar het is helemaal nieuw. Schuif over de afbeelding ‘voor & na’.

Huisstijlgids

Na oplevering van het logo ontvang je een huisstijlgids waarin je de ontwerpen, kleuren en lettertypes van jouw logo en huisstijl kunt terugvinden. Zo hou je altijd dezelfde stijl in je marketing en communicatie uitingen. Bijvoorbeeld in je social media berichten, je website of e-mail. Het consistent gebruik maken van je huisstijl creëert herkenbaarheid. 

Responsive

Ik vind het belangrijk dat een logo responsive (schaalbaar) is zodat je het overal kunt inzetten. Rond, rechthoek, vierkant, met en zonder tekst. Je krijgt altijd verschillende ontwerpen in jouw huisstijlmap.

Kleuren

We bepalen samen de juiste kleuren voor jouw nieuwe huisstijl en kijken daarbij ook naar de juiste contrast en combinatie kleuren. Ik heb er een handige tool voor waar je zelf mee kunt spelen. 

Bronbestand

Je ontvangt natuurlijk verschillende bestanden van je logo, zowel voor digitaal (schermen) en drukwerk (print). Mis je iets? Gewoon vragen. Ook krijg je het bronbestand van je logo opgestuurd.

Mijn logo & het verhaal

Mijn eigen logo is op het oog eenvoudig; een cirkel met een M. Lekker herkenbaar en multi inzetbaar. 

Voor mij heeft dit logo een verhaal: De sierlijke M staat voor mijn persoonlijke aanpak als vrouwelijke ondernemer en mijn creativiteit. De vlakverdeling die ontstaat door de M gaat over mijn veelzijdigheid en verschillende vakgebieden. De perfecte cirkel staat voor structuur, focus en kwaliteit. En natuurlijk staat de cirkel ook voor het totale pakket aan diensten dat ik mijn klanten kan bieden. Zichtbaarheid van A t/m Z onder één dak. 

Het pootje van de M staat buiten de cirkel want ik denk, loop en kleur graag buiten de lijntjes. Ik doe de dingen vaak anders dan anderen…. Anders denken, out of the box, omdenken, advies geven, coachen tijdens het proces van ontwerpen. Het gebeurt allemaal…als vanzelf…

Meer logo's van Marisja.nl

Drukwerk

Marisja.nl ontwerpt en levert kwaliteit! Flyers, visitekaart, brochure, posters. Ik geef je graag advies. Wil je daar meer over lezen?

Scroll naar boven